≡ Menu

Studiet

Pulten i kontrolrummet

Fodermesterforeningen har netop investeret i professionelt high end udstyr på niveau med de allerstørste studier i verden, for at kunne yde musikken den største retfærdighed. Her ses vores mixerpult med hele 8 kanaler! Vi bruger i dag kun 1 så der er masser af plads til udvidelser. Computeren i baggrunden er en IBM XT Compatibel med SuperCalc. Som det ses er højtalerstativerne leveret af Apple.

Binson ekkomaskine

Denne ekkomaskine er fra tiden hvor der kunne laves galoperende ekko. Det er en såkaldt Vintage model fra midt i 60’erne og modellen er kun lavet i begrænset omfang til de skandinaviske lande. Vi har været så heldige at denne maskine har lavet ekko på selveste Slåbrock Band. Og den overlevede.

Elgam rytmemaskine

For at være helt fremme på slaget har vi investeret i denne fuldautomatiske rytme maskine. Den kan spille indtil flere rytmer selv hvor af nogle er eksotiske. (Det er de røde knapper).

Hagström forstærker DE 2×100

Her vises kraftforstærkeren der trækker studiets højtaler system. Den er på hele 2 x 100 watt i stereo. Magen til maskine skal man lede længe efter. (Vi har ledt i 40 år). Med til forstærkeren hører også et elektronisk diagram. Tilbage i 70’erne og 80’erne har den spillet for Gunnar Kranvogn, De Andre, Night Flight, Bush Beater, Gigolo, Slåbrock Band, Bjørn Tidmand mfl.

Telefunken M610 mikrofon

Dette er en mikrofon. Den bruges til at optage sang og instrumenter med. Denne mikrofon er en videreudvikling af kulkornsmikrofonen.

De elektriske orgler.

Her er så studiets to elektriske orgler. Det øverste har to forskellige lyde. Det nederste er lidt mere avanceret og har også flere knapper.

Carl Aages fiol.

Dette er fiolen der bliver brugt på Marken er mejet. Den står selvfølgelig også til rådighed for eventuelle kunder.

Studiets bas.

Studiets instrumentering omfatter selvfølgelig også en bas. Denne bas er en Höffner bas og lavet før den bas Poul McBeatles spiller på.

Madsen & Pedersen

Til vores mobilafdeling har vi fået fat på denne driftsikre, dansk producerede Madsen & Pedersen forstærker. Den er vurderet til 40 kroner, men vi har selvfølgelig fået den til en rigtig god pris.

Mastermaskine

Til at optage på har vi anskaffet denne meget avancerede båndoptager der selvfølgelig er udstyret med Dolby.

Egmond.

Her har vi så Fodermesterforeningens elskede guitar som er købt på loppemarked i Hobro for 50 kr. (Prisen var 10 kr. pr. streng).